16/09/2023

De badeendenrace 2023 trok veel toeschouwers naar het Grootzand. Om 12.00 uur werden de badeendjes met een shovel te water gelaten en kon de race beginnen. Met de race waren mooie prijzen te verdienen. In totaal werden er 3.000 loten aan de badeendjes gekoppeld en verkocht.

De eerste 46 badeenden vielen in de prijzen in volgorde van binnenkomst. De eerste en snelste badeend won een e-bike, de tweede een grootbeeld tv en de derde badeend leverde een VVV bon op van € 500,-. De prijzen waren beschikbaar gesteld met hulp en sponsoring van diverse winkels en ondernemers.

Goed doel

De opbrengsten van het evenement zijn bedoeld voor extra voorzieningen van het nieuwe Odensehuis in Sneek. Een Odensehuis is een inloophuis voor mensen met dementie, mantelzorgers, en hun familie- en vriendenkring. Er is ruimte voor ontmoeting, ondersteuning, activiteiten en advies.Hieronder de uitreiking van de cheque van €15.000,- aan het Odensehuis.

Daarnaast is er een cheque van €5000,- voor het LICHTPROJECT MARTINIKERKEen boeiend en interessant lichtproject van het bekende Duitse duo Hartung & Trenz. Dit kunstwerk gecreeerd rondom het thema VERLOREN en dementie lijkt een kwetsbare en tevens krachtige manier te gaan realiseren om aandacht te vestigen op de impact van deze ziekte.

De actie is een initiatief wat betekent dat er gedoneerd kan blijven worden ten behoeve van de ondersteuning en projecten gericht op dementie, Stichting Alzheimer en het Odensehuis.

De actie is een initiatief van Lionsclub Sneek en Lionsclub Sneek Waterstad. De prijswinnaars staan vermeld op https://www.badeendenrace-sneek.nl/prijzen