29/11/2023

DE BOXEN VOOR DE DOUWE EGBERTS PUNTEN STAAN ER WEER!

Het wordt zo langzamerhand een goede traditie. Rond de december feestdagen staan de Douwe Egberts boxen weer op diverse plaatsen in Sneek en omliggen dorpen. De opbrengst van de ingezamelde punten wordt omgezet in pakken koffie en deze worden weer geschonken aan de voedselbank.  De vorige Lions-Douwe Egberts waardepuntenacties was een groot succes. Vorig jaar werden 2215 pakken koffie aan de voedselbank geschonken, meer dan ooit!

De voedselbank in Sneek voorziet duidelijk in een behoefte. Met zo’n 70 vrijwilligers verzorgt men wekelijks voor ongeveer 80 gezinnen voedselpakketten. Met de huidige armoede in Nederland een welkome maar ook noodzakelijke aanvulling op de wekelijkse boodschappen. Koffie is een niet weg te denken artikel in deze voedselpakketten.

Bij veel supermarkten in Sneek en omliggende dorpen staan dus inzamelboxen voor de Douwe Egberts punten. Niet alleen door middel van deze boxen werden er punten ingezameld, ook vrijwilligers en de kerken zamelen in. Dat resulteerde afgelopen jaar in 1.343.654 punten, goed voor 2215 pakken koffie. De lokale actie is een onderdeel van een landelijke actie van de Lions en de voedselbanken. In Nederland werden er dit jaar 210.000 pakken koffie aan de voedselbanken gedoneerd

De Lionsclub Sneek en de Voedselbank Sneek rekenen dit jaar weer op u. De Douwe Egberts verzamelboxen kunt u vinden bij: Poeisz Supermarkten op het Boschplein, de Noorderhoek, Duinterpen, Scharnegoutum en in IJlst, Jumbo op het Normandiaplein en in Tinga, Albert Heijn Stadsfenne en Antoniusplein, De Plus Supermarkt in Heeg en bij Slagerij De Jager in Oppenhuizen.

Heeft u digitale Douwe Egberts punten en wilt u deze verzilveren, dan kunt u contact opnemen met sneek@lions.nl

1460 pakken koffie in 2023