21/12/2019

De Lionsclub Sneek en de Voedselbank gaan opnieuw samen op jacht naar Douwe Egberts koffiepunten en oud geld. De vorige Lions Douwe Egberts Waardepuntenactie was een groot succes. In Sneek werden meer dan 1 miljoen punten verzameld. Landelijk werden er in totaal 130.000 pakken koffie aan Voedselbanken Nederland geschonken, meer dan ooit.

Daarom bundelen de Lionsclub Sneek en de Voedselbank opnieuw hun krachten om zo veel mogelijk Douwe Egberts koffiepunten in te zamelen. De punten worden door Douwe Egberts verzilverd in pakken koffie die worden gedoneerd aan de voedselbank. Het zijn moeilijke tijden voor veel mensen: niet iedereen profiteert van de goed draaiende economie in Nederland. Gelukkig kan de voedselbank een aantal van deze mensen ondersteunen met een wekelijks voedselpakket. En daarin kan, mede dankzij de actie van de Lionsclub, ook koffie worden opgenomen. Een pak koffie in het pakket is een klein gebaar, maar wordt zeer gewaardeerd. De Lionsclub Sneek organiseert deze actie alweer voor de zesde keer en elk jaar weer blijkt dat in vele keukenkastjes nog veel DE-punten verborgen zijn. De Lionsclub en de Voedselbank roepen iedereen op om die punten tevoorschijn te halen en in te leveren in de verzamelboxen. Tot eind december kunt u uw punten kwijt in de verzamelboxen die bij onderstaande supermarkten te vinden zijn: De Sneker Poiesz-vestigingen Boschplein, Noorderhoek en Duinterpen en die in IJlst en Scharnegoutum, de Jumbo’s Normandiaplein en Tinga , de Coöp Heeg en de Superrr in Oppenhuizen.

Ook bij de PKN-kerken Sneek en Ysbrechtum kunnen de DE-punten worden ingeleverd.

Evenals vorig jaar wordt er ook weer oud en vreemd geld ingezameld ten behoeve van oogoperaties in derdewereldlanden. Elke Nederlander heeft wel vreemd en oud geld in de keukenla liggen en weet niet goed wat er mee te doen. De Lions zijn via hun netwerk in staat om courant munt- en papiergeld uit de hele wereld om te zetten in euro’s. Oud geld, dat niet meer door Nationale Banken wordt ingewisseld, wordt op veilingen aan de hoogstbiedende verzamelaar verkocht.